Ik ben

De komende weken denken we na over wie God is. Wie zegt hij dat Hij is? En wat betekent dat voor jou? Welke plaats geef jij Hem dan in je leven? Een serie die je aan het denken zet...

Geloof, Hoop & Liefde

De Bijbel staat vol met verhalen van Geloof, Hoop en Liefde. Het woord 'bijbel' betekent een verzameling van boeken. Het is dan niet gek dat in de Bijbel we allerlei boeken met liederen, gedichten, verhalen en profetieën tegenkomen.

Wat betekende dit toen, voor wie deze boeken in eerste instantie bedoeld waren? En wat heeft dat ons nu te zeggen? Daar gaan we in deze serie naar op zoek.

Goed nieuws!

Vanaf 5 januari staan we stil bij de vele manieren waarop Gods karakter en Gods werk hier op aarde goed nieuws voor ons is.
Hoe rijker je beeld van God is, hoe meer je jezelf aan Hem kunt toevertrouwen en hoe meer je hart mag overlopen van liefde voor Hem.

We gaan in de komende periode langst een aantal mijpalen in het Oude Testament. En we gaan ons verdiepen in vier manieren waarop God goed nieuws is in het eerste hoofdstuk van het evangelie volgend Marcus.

Goed nieuws dus, ook voor jou!

De Koning komt!

In deze korte serie kijken we vooruit naar het Kerstfeest. Het feest waarbij we vieren dan Jezus als Koning op de aarde gekomen is. Klein, kwetsbaar, mens. Ben jij klaar om de Koning welkom te heten?

Onverdeeld

De waarden die we als Crossroads Leiden willen uitleven, vinden we terug in de Bijbel. Wat zijn die waarden? Hoe brengen we dit in de praktijk? In deze serie gaan we nadenken waar we voor staan en waar we voor gaan. Zijn wie je bent, leven uit één stuk... Ga je deze uitdaging aan?

Zomersamenkomsten

God gaat niet met vakantie! Daarom blijven we elkaar ook in de zomer ontmoeten. Voor deze samenkomsten hebben we gastsprekers uitgenodigd. Er zal geen kinderopvang zijn.

Mag Ik je iets vragen?

Jezus stelde in Zijn leven heel veel vragen aan mensen. Allerlei soorten vragen: open vragen, confronterende vragen, onverwachte vragen, retorische vragen.
Maar altijd met het doel om mensen te raken, wakker te schudden en vrij te maken om Hem te volgen. Zondag 28 april starten we een nieuwe serie, waarin we weer aan de voeten van Jezus gaan zitten en onze oren spitsen als Hij tegen ons zegt: Mag Ik je iets vragen?

Gods karakter in jou

Vanaf 17 februari denken we na over Gods karakter in jou. In de Bijbel staan heel veel 'elkaar' teksten. Opdrachten die het karakter vormen. Een uitdagende serie!

Discipelschap: volg Mij!

Vanaf 11 november denken we na over het volgen van Jezus. Wat houdt dat in? 
Een vervolg op de serie 42 seconds.

Laatste tweets

@CAIntl

1 okt 20 - 07:02 Wees mij gehoorzaam, dan zal ik jullie God zijn en zullen jullie mijn volk zijn. Volg steeds de weg die ik jullie w… https://t.co/vsJN6yz12a

30 sep 20 - 07:02 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: i… https://t.co/eSTpuboEfJ